Uchwała nr 149/XXIII/2013 Rady Gminy w Staroźrebach z dnia 19 czerwca 2013 r. w sprawie: zatwierdzenia i przyjęcia do realizacji projektu pn. „Indywidualizacja nauczania w Gminie Staroźreby ścieżką do sukcesu” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 201 3 r. poz. 594) Rada Gminy Staroźreby uchwala, co następuje: § 1 Zatwierdza się i przyjmuje do realizacji projekt pn. „Indywidualizacja nauczania w Gminie Staroźreby ścieżką do sukcesu” (nr projektu POKL.09.01.02-14-282/13) w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, na kwotę dofinansowania 134 341,20 PLN (słownie złotych: sto trzydzieści cztery tysiące trzysta czterdzieści jeden 20/100) § 2 Projekt o którym mowa w § 1. będzie realizowany w okresie od 01.09.2013 r. do 30.06.2014 r. na terenie szkół podstawowych w Gminie Staroźreby. § 3 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy § 4 Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia. Przewodniczący Rady Gminy /-/ Marek Ciećwierz Uzasadnienie do uchwały w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia do realizacji projektu pn. „Indywidualizacja nauczania w Gminie Staroźreby ścieżką do sukcesu” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia uczniów z klas I-III w szkołach podstawowych funkcjonujących w naszej gminie poprzez organizację zajęć dodatkowych i doposażenie placówek w pomoce dydaktyczne. Wsparciem zostanie objętych 139 uczniów z czterech szkół podstawowych (SP w Nowej Górze - 52, SP w Staroźrebach - 41, SP w Smardzewie - 17 i SP w Przeciszewie - 29). Udział uczniów w zajęciach wynika z przeprowadzonej wcześniej diagnozy potrzeb. Wsparcie w ramach projektu otrzymają dzieci mające trudności w nauce, nie osiągający pozytywnych wyników umożliwiających poczucie sukcesu, uwarunkowanych zaburzeniami rozwojowymi, pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych oraz o niskim statusie materialnym. Ponadto, wsparciem zostaną objęte również dzieci zdolne, które wymagają indywidualnego podejścia. W ramach projektu realizowane będą: zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy oraz zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych. Szkoły doposażone zostaną w pomoce dydaktyczne, które będą wykorzystywane w trakcie realizacji zajęć. |